PRVA BIBLIJSKA KORIZMENA VEČER SRIJEDOM

U srijedu nakon Pepelnice započele su biblijske korizmene večeri srijedom u našoj župi. Predvodi ih prof. dr. don Marinko Vidović. Prve večeri predvodeći euharistijsko slavlje, komentirajući poznato evanđelje o Joni don Marinko je naglasio kako je Jona bježeći od Gospodina padao sve dublje i dublje da bi ga kit na koncu izbacio iz svoje utrobe. Bog traži od Jone da pozove Ninivljane na obraćenje, budući da su Ninivljani daleko vrjedniji od bršljana. Naš Bog, istaknuo je don Marinko, nije Bog koji kažnjava nego Bog koji oprašta. Nakon sv. mise u svom predavanju pod naslovom: „Razlozi Isusove smrti“ prof. Vidović je, između ostalog, iznio povijesne čimbenike koji su doveli do toga da je Isus osuđen i umro tako sramotnom smrću. Razlozi su višestruki. Židovstvo njegova vremena nije monolitno. Sv. Pismo ujedinjuje sve Židove i čini ih, ukoliko se u to vrijeme može tako govoriti, jednom nacijom. Don Marinko je rekao: „Tu imamo nekoliko, suvremenim riječnikom rečeno, stranaka, partija. To su: farizeji, saduceji, zeloti, sikari, eseni uz velike svećenike u hramu. Svatko od njih na svoj način gleda na Riječ Božju, proroštvo, na božje poslanike i to će se sve odraziti na njihov stav prema Isusu. I svatko od njih ima ozboljnih zamjerki Isusu na njegov stav, propovijedanje i život. Isusova veličina je u njegovoj ustrajnosti i dosljednosti življenja i propovijedanja istine. Mogao se izvući, moga je odustati, mogao je reći: ‘Dobro, vidim da vas to smeta pa promijenit ću ja svoj govor’. Mogao je postupiti kao, nažalost većina današnjih političara koji vrlo jednostavno i lagano mijenjaju svoj govor. Isus je dosljedan. Mogao se izvući da je porekao ono što je prije kazao. Ne, Isus nije takav.“ Kao vrlo važnu činjenicu prof. Vidović je istaknuo da Isus ono što govori to povrđuje, ono što čini iza toga stoji. I tu je Isusova veličina. Da se je povukao, negirao ono što je govorio rekli bi mu da je to govorio u ime Beelzebula, a ne u ime Boga. Ovako dosljedost, vjernost svojoj riječi imat će ploda pa makar ga osudili na smrt. Povijesno gledano smrt njegova nije slučajnost zbog njegove slike o Bogu, njegova propovijedanja Boga. Njegova smrt nije splet povijesnih okolnosti nego izraz njegove volje, njegovih stavova i dosljednosti.